Werken met Smartboard

Smartboard

Smartboard?

Het blijkt nog een lastige klus om docenten te stimuleren om een Smartboard te gaan gebruiken. Scott Miller en David Sladkey geven in aflevering 38 (“Let’s Get Started with SMARTBoard (If you are just new to SMARTBoard then this Videocast is for you!)”) van de videocastserie Teaching with Smartboard een overzicht van de stappen die een docent moet doorlopen om een echte Smartboard gebruiker te worden.

  1. Let’s Get Connected
  2. Use the Smartboard like a Whiteboard
  3. Try a Pre-Made Lesson Structure
  4. Make your own Lesson Structure
  5. Change your writte lesson plans to Smartboard Shell Lesson

Scott Miller en David Sladkey geven aan dat dit proces ongeveer 12 maanden duurt. Maar de praktijk is vaak weerbarstiger denk ik. Belangrijk is dat docenten inzien dat er andere didaktische werkvormen gebruikt kunnen worden. Dat leerlingen actiever betrokken kunnen worden bij de les. Voor docenten is het ook belangrijk dat ze er van op aan kunnen dat ze een Smartboard tot hun beschikking hebben. Elke les, en dat deze werkt. Als niet elk lokaal voorzien is van een Smartboard en je elk moment in een lokaal zonder Smartboard kan belanden is het moeilijk om jezelf te motiveren de lessen voor te bereiden voor het Smartboard.

Dit bericht werd geplaatst in Over docenten, Smartboard en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s