Van SMARTboard naar ActiveBoard?

Wat is belangrijk bij het veranderen van werkgever/school? Natuurlijk je collega’s, de organisatie structuur, salaris, … Maar in toenemende mate zijn ook andere zaken van belang. Hoe kijken ze aan tegen de 21th century skills, gebruiken ze ict, hebben ze digiborden, … En als ze digiborden hebben, kan je er dan ook gebruik van maken, welk merk gebruiken ze, welke software wordt gebruikt.

In de vakantie ben ik van school veranderd. En heb ik niet langer de beschikking over een SMARTboard. Mijn nieuwe school heeft gekozen voor ActiveBoards en bijbehorende software (ActiveInspire). Voor deze weblog betekent dat een grote verandering. In een richtig die ik nog niet goed kan aangeven. En voor mij persoonlijk betekent het het leren werken met ActiveInspire en het omzetten van beschikbare Notebookbestanden (hoewel die gedeeltelijk te importeren zijn). Ik ben benieuwd wat voor moois er allemaal uitkomt.

Dit bericht werd geplaatst in ActivBoard, Algemeen, ICT, Smartboard en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Van SMARTboard naar ActiveBoard?

  1. mariekefotografeert zegt:

    Ben benieuwd hoe je de lessen gaat omzetten. Wil je dat mij dan mailen. Kan ik leuke smartboard lessen ook omzetten. Ik werk met activboards en vind ze erg gebruiksvriendelijk, maar ik weet nog lang niet alles….

  2. Bernard zegt:

    Beste Marieke,
    Bedankt voor je reactie. Zodra ik wat meer weet zal ik er hier over schrijven (en je ook nog mailen). Voor nu ben ik nog op zoek naar een geschikte activeringscode voor mijn wat oudere Mac (PPC) en lukt het nog niet goed om thuis te werken. Komt bij dat een nieuwe baan op veel fronten aandacht vraagt en het ActiveBoard nog niet de aandacht krijgt die het verdient.

  3. Beste Bernard,

    Jammer dat we je leuke stukjes en goede lessen voor SMART moeten missen. Ben benieuwd hoe de overgang je bevalt, de programma’s verschillen aanzienlijk. Ik wens je veel plezier in je nieuwe werk en wellicht zien we je ooit weer terug aan het SMART-front🙂

    Martin de Fockert
    SMART Nederland

  4. Bernard zegt:

    Beste Martin,
    Leuk dat je even reageert op mijn overstap. Ook ik ben benieuwd hoe de overgang zal gaan. De techniek is anders, en de software is anders, maar het zijn toch allebei digiborden met de leuke kanten die daar bij horen. Donderdag overigens nog wel een SMARTboard scholing verzorgd voor de nieuwe gebruikers op mijn vorige school (waarschijnlijk om de overstap niet te abrupt te laten verlopen).

  5. Nathalie van den Eerenbeemt zegt:

    Ik ben benieuwd naar de je nieuwe activboard ervaringen.!!

  6. Mirjam van Roosmalen zegt:

    Hoi Bernard,

    Welkom aan het ActivFront, met een knipoog naar Martin.
    Ik lees in je blog dat je thuis het programma nog niet draaiende hebt, wil je hiervoor hulp? Twijfel niet en bel of mail me, dan kunnen we ervoor zorgen dat het draait.
    Op http://www.prometheanplanet.com is tevens veel informatie te vinden die je kan helpen bij het maken en ontwikkelen van lessen.
    Uiteraard ben je hier welkom om een training te volgen en zo alle ins en outs van ActivInspire onder de knie te krijgen.

    Groetjes Mirjam
    the ACTIVboardpeople

Geef een reactie

