In het park staan hoge bomen vangen veel wind.

In het park staan hoge bomen vangen veel wind.

Leerlingen zien snel dat dit niet zo’n mooi lopende zin is. Er zijn twee zaken gecombineerd waarbij dat helemaal niet kan.

Moeilijker is om leerlingen te laten inzien dat breien (zo noem ik dat meestal) ook wiskundig niet kan of mag.

2 x 3 = 6 +4 = 10 x 2 = 20 / 4 = 5

Zonder problemen schrijven leerlingen alle berekeningen achter elkaar. Als docent zie je niet wat er precies gedaan is, formules ontbreken en wiskundig is het gewoon onjuist. 2 x 3 = 5 staat er.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Over leerlingen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s