Nieuwsbrieven per mail: de verschillen

Deze week ontving ik de nieuwsbrief van het Mens Natuur Maatschappij lokaal (http://www.mnmlokaal.nl/). Florina Blokland begint de nieuwsbrief met:

Beste Bernard

De maand mei is een drukke maand. Toetsen, examens, excursies, de zon die misschien af en toe schijnt: allemaal afleiders en bezighouders! Ik hoop dat je toch wat tijd vindt de nieuwsbrief te lezen. […]

De persoonlijke benadering viel me op. Nu worden vaak nieuwsbrieven verstuurd naar mensen die zich aangemeld hebben. En veelal is het gewoon een nieuwsbrief. Gegevens onder elkaar gezet en verstuurd.

Nieuwsbrieven worden gemaakt door mensen. Soms vergeet je dat als je mail box volloopt. En nieuwsbrieven worden ontvangen door mensen. Florina laat merken dat ze dat waardeert.

In mijn mail heb ik eens beter gekeken naar de nieuwsbrieven die ik krijg. Het zijn er best een hoop. Van erg nuttig tot bijna spam, maar daar heb ik dan toch ooit voor gekozen (en kan het ook weer opzeggen).

Nieuwsbrieven zien er allemaal anders uit. En zijn allemaal bedoeld om mij te informeren over “iets”. Ik heb vier verschillende vormen van nieuwsbrieven ontdekt deze maand:

  • een mail met bijlagen
  • een mail met een opgemaakte nieuwsbrief
  • een mail met een opgemaakte nieuwsbrief en een persoonlijke aanhef
  • een mail met een opgemaakte nieuwsbrief en een persoonlijke aanhef met persoonlijke inhoud.

Hieronder een paar voorbeelden van nieuwsbrieven. Waarbij elk soort nieuwsbrief zijn waarde heeft. Waarbij ik merk dat een persoonlijke aanhef toch betekent dat ik de nieuwsbrief sneller (beter) lees. Het nieuws is immers voor mij bedoeld. En ik weet best dat hier een hoop techniek achter schuil gaat die veel automatiseert. En toch waardeer ik dat🙂

Een mail met bijlagen

Een mail met een opgemaakte nieuwsbrief

Een mail met een opgemaakte nieuwsbrief en een persoonlijke aanhef

Een mail met een opgemaakte nieuwsbrief en een persoonlijke aanhef met persoonlijke inhoud.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

